Sidor

24 november 2007

Making of a Minibag continues...





Minibagen får form. Eftersom jag fick fria händer att välja kulör på innertyget, tog jag en ljus lime eller ska man kalla det ljung kankse. Hursom så finns lite av samma färg på tivolityget också och jag tycker den passar jättefint.
Fickorna är i samma stuk som Bigbagen, bara utan resårkanter och jag skippar flaskfickorna här. På kortändan en mobilficka. Eller till näsdukar.

Nu saknas bara dragkedjan och kantbandet upptill så är den klar! :-)

Ett litet tillägg;
Fick en försynt påtalan att ljung
nog är mer åt lila hållet än grönt och naturligtvis är det helt rätt!! :-) Ordet jag sökte var lindblomsgrön och varför det satt så långt inne vet jag inte, hehe...
Men iaf, tusen tack för korrigeringen, rätt ska va' rätt! :-D

5 kommentarer:

Jes sa...

vilken supersnygg skötväska, helt underbar,svår att sy.

GOBLIgobli sa...

Tack så mycket! :-) Denna är iofs bara en handväska då den nog är för liten för att vara en skötis.
Men ett par blöjor rymmer den ändå. ;-)

Anonym sa...

Fina väskor du gör! Angående färgen ljung så är den ljust lila rosa -som växten. Tänkte att du kanske ville veta det...

GOBLIgobli sa...

Anonym
Tack för påpekan, efter lång fundering kom jag på ordet jag sökte så nu är det "korrigerat". ;-)

The pyssler sa...

Super proffsig väska måste jag säga. Verkar svårt att sy, eller ja iallafall för mig skulle det vara det. Ha det gott! =)

/Mirre