Sidor

19 augusti 2008

Beställningsmuddisar special





Det kom ett önskemål om muddbrallor i stl. 74-80 med namn baktill. Svart var det enda som bestämdes, sen fick jag välja både utförande och färg på namnet.
Naturligtvis skulle det bli en applikation eftersom namnet var såpass kort och fick bra med plats men sen fick jag beslutsproblem med färgval.
Ända till idag hade jag bestämt mig för "äkta limegrönt" men åter föll blicken på den regnbågsrandiga velour jag numera bara har spillbitar kvar av. Yes, dentarvi!! :-)

LoKe maskinbroderad och byxorna av interlock från gömmorna. Muddar i velour. Lite trixigt att sy fast då det inte stretchar lika mycket som mudd men det gick! Fastsydd resår i midjan.



Sen i min iver med applikationen glömde jag helt bort att sy dit min etikett, tänkte den skulle suttit i L:et men har man huvet under stolen ibland så har man... *suck*
Så istället fick den sitta längst ner i innersömmen, i brist på sidosömmar. En lite annorlunda placering men som blev rätt bra ändå tycker jag.

Bilderna i bloggen efter beställarens godkännande.
Thank you! :-)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Dem e bara sååå snygga.. tack!!!

Familjen skogstokig sa...

Wow, vilka fatastiska byxor! Helt rätt med regnbågsmudden!

Anonym sa...

Himla läckert blev det med den regnbågsrandiga mudden och namnet! En vanlig svart byxa blev helt plötsligt WOW!

Mimmi sa...

Åh, hur snygg blev inte den!!!!!!

Jag inspireras rejält och plockar nog fram S&S regnbågsrandiga ur skåpet för att ha som mudd. ;-)

Aggedesign sa...

Jättefina!

Jes sa...

Snyggt!!! Vilken bra ide att använda velor som mudd!!! blev kanonbra.

fante sa...

Snyggt! Och vad kul att se att det verkligen fungerar med velour som mudd - i alla fall om man inte har supermycket pös ;-)

Sandra sa...

Oj vad fina!

GOBLIgobli sa...

Tusen tack alla och vad kul att ni gillar muddarna! :-D
Kanske att de skulle varit lite längre ändå, så man kunde vika dem vid behov.

á Yeliqa sa...

Åh så snyggt med den regnbågsfärgade velouren. Läckert med namnet baki rumpan :)

Strömming sa...

Såååå coola!!!

Anonym sa...

Åh,wow går det att beställa såna..Skulle sitta perfekt på min lilla ELVIS!!

GOBLIgobli sa...

Anna
Maila mig så tar vi detaljer. ;-)

LinSar sa...

Va härliga de blev.Gillar verkligen det regnbågsrandiga

OttoPippi sa...

Fantastiska!! Herregus vad duktig du är (men det vet du ju att jag tycker!!! :-) :-)) Du inspirerar mig i så gott som varje inlägg du gör Gobli!!! Super!!! :-) :-)

Thea sa...

Men å så otroligt fina!
Jag har ju fram tills nu trott att jag skulle klara mig utan brodermaskin, men det är ju just till sånt här man bara måste ha en!

Kanonfint!!

Anonym sa...

jättefina! Var har du fått tag på regnbågs velour?

GOBLIgobli sa...

Emmiez
Det kommer från Andersson&Hjalmarsson i Ulricehamn.