Sidor

16 januari 2011

Nytt försök


Mitt problem från förra inlägget ser ut att ha fått en hyfsat smidig lösning.
Efter att först ha testat (och hållit på att slänga ut CoverPron i snön) försökte jag bandkanta en för snäv rundning runt hängslet. (Ja vaddå, köpeplagg är ju sydda så...?!?) Tanken slog mig sen att hade det varit plättlätt hade ju alla andra redan sytt så. Men nu har jag försökt iaf... *surar*

Sen kom jag på att prova så här istället och tycker det blev mycket bättre än mina invikta hörn på den förra. Rätt lätt att sy var det också, det man får tänka på är att hjälpa till och mata på lite extra när man kommer till spetsen där banden möts. Sen sicksackade jag bandändarna, vek ner dem och drog i tryckknappen med KAM-pressen. Voila! Knappförstärkt och klart! :-)

Velour från MG-tyger, kantbandsmudd fårn Sumpan och Mjukvara broderad med Monstret.

15 kommentarer:

Smilla sa...

Det var en väldigt snygg lösning på problemet!
Namnen på dina plagg är fantastiska :)

Hello sa...

Det här var nog den snyggaste lösningen på hängselproblemet som jag har sett! Det fordrar nog en KAM-press, dock, men det kanske man kan skaffa sig :)

Madelene sa...

Snyggt!

GOBLIgobli sa...

Tack så mycket! =) Snyggaste vet jag inte... ;-)

Jo, en KAM-press är nog ett måste just här då det blir många lager att pressa ihop. Det är GULD!

Heilt spesiell sa...

Signerer Hello-dette er den peneste varianten jeg har sett på slike bukser(bortsett fra i butikken da;)) Dette må jeg nok teste,jeg har prøvd ulike andre varianter men aldri blitt fornøyd.-smart!

MinaMirakel sa...

Det blev ju supersnyggt!/åsa

jejja79 sa...

smart och snyggt =)

maasa sa...

Jag tycker att det var riktigt snyggt! So what om andra får snygga rundningar - jag gillade verkligen dina knäppnings... ja, vad heter det??

Snyggt blev det, iallafall! :)

Le Petit sa...

Jättesnyggt!

Thea sa...

Jamen du skulle ju ha nobelpris! Så snygg och smart lösning på ett evigt problem!

För övrigt var byxorna jättefina också!

Benglan sa...

Fin lösning!
Man undrar ju ändå hur de gör på köpeplagg... De har säkert ngn specialmaskin. Tycker framförallt att Moonkids ribbade hängselbyxor är så snyggt sydda. Var också nära att slänga ut min maskin genom fönstret när jag skulle prova och inte fick till det...

Du, jag har helt totalt glömt bort vårt byte!! Är du fortfarande på eller har hunnit sälja maskinen?

Vecka - Vecka sa...

Snyggt! Testade sådär en gång, men har ingen press, utan bara tång, så knappen lossnade.. en press kanske man borde skaffa..
Jättefint namn annars! med en bebis i magen så blir man ju lite sugen..

Anki sa...

Vilken snygg och smart lösning! Hmm... KAM-press kanske är nåt att lägga till på "att köpa"-listan :-)

Katrin sa...

Snygg lösning!

od Andulky sa...

SÅ SMART!!