Sidor

22 juli 2012

Pimp my syrum!

syrum syrummet före efter

Utlovades lite före- & efterbilder... ;-)
Det här har jag då sysselsatt mig med de senaste veckorna. Och nu känns det så himla skönt!!
Vet inte varför jag fick för mig att jag ville ha ett "rosa och turkost" syrum men det här superfina rummet (dock med rött istället för rosa) kan ha insprierat något. ;-) Helt underbart!

Velade mellan att ha det rosa på väggen och turkost klippbord eller tvärtom, men tanken var att får en varmare ton i rummet så då fick det bli rosa vägg. De övriga väggarna är väldigt ljust dimgröna.
Jag har alltså bara målat en fondvägg, dels för att slippa riva ut hela rummet och dels för att det nog hade blivit för mycket rosa.

Skåpet i mitten är en gammal garderobsdel som hängt med med sina trådkorgar sen syrum #1 men nu fick korgarna ryka. För att pimpa den helvita insidan tog jag två olika presentpapper och klädde om, stora bollar bak och smårutigt på sidorna. Lite knepigt att få det bra men jag blev glad över förvandlingen. Här kan man se lite.


På hyllan min låda-i-påse med alla spetsar.



Här är garderobsväggen som rymmer massor!
Det första jag gjorde för ca. tre år sedan var att skicka alla dörrar. De var i vägen! Och att ha överblick över alla tyger och ting var helt kanon! Tyckte jag då...
Det som visade sig vara mindre bra med det upplägget var att jag blev mer eller mindre förvirrad och faktiskt lite stressad av alla tyger och intryck när jag satte mig och skulle få något gjort. Det tog ett bra tag innan jag kopplade att det kanske var det som var problemet med bristande inspiration, eller ja, en del av det i alla fall.
Så jag bar tillbaks två dörrar och hängde upp två flortunna gardiner bakom klippbordet (som här bl a döljer min sorgliga ufo-hög...). Och se där! Nu kan jag slappna av med bara EN rad fina tyger! =)


-Får jag måla lite...? Med baddräkt och blött hår. =)

Färdigmålat!
Satte upp en hylla för saxar mm samt att man kan lägga upp sysaker där för att få fritt på klippbordet.

Jag blir verkligen GLAD av att gå in i mitt nya syrum! Den är nu full av sköna detaljer och små hörnor att titta på och jag har inte sett mig mätt än. Och trots att det kändes lite pirrigt att måla en hel bordsskiva turkos så är jag nu SÅ nöjd över att ha en så färgglad stor yta! =)

Nästa inlägg blir om den övriga förvaringen där jag äntligen fått nytta av en massa vävtyger som legat gömda all evighet.

17 kommentarer:

Lotte sa...

Så fint det blev!! Blir avis... ;)

GOBLIgobli sa...

:-D Tack snälla!

Susanne sa...

Halleluja så fint! Är det samma rum??? Snacka om att få lust att pyssla :)

Jennie sa...

Tack för inspirationen! Jag har just fått mitt syrum renoverat och det återstår att inreda det...

GOBLIgobli sa...

Hehe, jovisst är det samma rum. =) Och faktiskt har jag nu lagt till lite enkel scrapping till mina hobbies. Mycket tack vare (eller ska man beklaga...) nya rummet.

Lycka till med ditt nya syrum Jennie, det är så kul att inreda. =)

Linnéa sa...

Åh vad fint! Önskar mig ett stort hus så jag kan få ett syrum.

Unknown sa...

Men så fint du gjort! Vill bara plinga på och gå in och sy!

GOBLIgobli sa...

Välkommen! =)

Tezzlann sa...

Å va fint det blev! vill också!

Knejs sa...

Helt fantastiskt!!

Veroniqa / honeystuff sa...

Åh, så härligt! Jag hade samma problem som du, med öppna tyghyllor. Har mycket lättare att koncentrera mig sedan jag satt upp ett draperi. :)

GOBLIgobli sa...

Där ser man! Så det var inte bara jag? =D

Linda sa...

Superhärligt!

Mirre Syr sa...

Wow, vilket härligt syrum det blev!

:)

Cecilia sa...

Wow!! Underbart rum!

Alice BraLLan sa...

JAG blir också glad av ditt nya sy-rum. Vilken underbar plats det blev. Så himla fint du fick till det!

Therese sa...

Superfint!