Sidor

02 augusti 2012

Och så en prylpåse

Yes you are! =)

Jag har hamnat i ett otroligt systim och roar mig kungligt bland sköna tyger och inspiration. Det välordnade syrummet ser alltså numera halvsprängt ut, hmmm...
I alla fall klippbordet där det ligger högar med tyg.
Det här är en idé jag haft sen jag sydde mina förvaringspåsar. Tygpåsar till vad-man-nu-vill-ha-dem-till. Leksakspåsar är väl tanken och att hänga upp dem på en krok på väggen. Eller nåt.
Om sömnaden av dessa finns inte så mycket att säga, inget exotiskt över fyrkantiga bitar och en bit dragsko... Skoj att kombinera tyger däremot!


Idén till stjärnapplikationen kom faktiskt dels från ett scrapbookpapper i Slöjddetaljers nya katalog och dels från ett underbart stjärntyg på Michas stoffecke.
Den är maskinbroderad som en lapp och till sist fastsydd med liten sick sack och raksöm. Lämnade trådiga kanter som rufsats till för ett lite tuffare utseende. Efter tvätt kommer de se ännu finare ut då trådarna korvat till sig mer.

Påsarna heter Prylpåsen kort och gott och har flyttat till webbutiken.

1 kommentar:

Åsa Tidqvist sa...

väldigt vackra påsar!