Sidor

22 september 2012

Tunika modell annorlunda

 
Jag har hittat en ny kärlek! Om man nu kan bli kär i något man syr? =D
Satt och googlade lite och halkade in på den här tjejens grejer. Katwise kallar hon sig och jag överdriver inte om jag säger att jag satt i timmar och beundrade hennes kappor och tröjor. Maken till kreativitet och originalitet! Och som om inte kläderna vore fantastiska nog, allt sys av återvunna tröjor från allehanda loppisar. Det konceptet gillar jag verkligen!
 
Jag blev hur som helst så inspirerad att jag först köpte hennes pdf-tut och sedan gick på jakt efter kläder att slakta här hemma. Nu hade jag inte tillräckligt många tröjor till slakt men vadfalls, man har väl hyllorna fulla med tyg!! ;-) Så där kompletterades det med resten. Denna är sydd i bomull och lite velourer.
Hela projektet var så himla kul från början till slut, faktiskt så kul att jag nu gått en runda på loppisarna efter ulltröjor att göra en vinterkappa av. DET ska bli kul!!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ja, väldigt snygg och inspirerande! Tack för att du visade!

GOBLIgobli sa...

Tack ni! =)

ExD sa...

Oj, så spännade! Det måste jag titta mer på. Din tunika ser helt fantastisk ut!

Beas sa...

Hjälp vad coolt! Måste också göra ett besök hos henne nu.

Åsa Tidqvist sa...

omg! hur fin som helst! väldigt farligt för mig att se detta...har inte tid med sådana projekt nu....hmmm, får omprioritera lite tror jag!