Sidor

03 maj 2009

Hopp hopp



Tror turkost och brunt är en populär kombination för det kom ytterligare en förfrågan om en filt i kanintyg i dessa färger. Nu fick det bli samma hopsättning som denna då mitt lager av det underbara turkosa jönsarna räckte endast till en sista filt. Nu finns bara remsor kvar.



En annan underbar färg i samma kaniner fick jag från snälla PysselFröken (Taaaack!! :-)) för ett tag sedan och tog ett bra tag innan jag vågade klippa. Till slut blev det iaf en "klängin" till Nina och måste säga att den ser faktiskt lite roligare ut på henne än hängandes på en trist galge.
Halsringningen kunde dock blivit bättre, kantmuddar är inte min starka sida och när man dessutom inte tar rätt tyg till ändamålet får man räkna med ett ledset resultat. :-(
Men hoppas Nina springer fort att ingen hinner se, hehe!

Till er som vill shoppa kanintyg kan jag varmt rekommendera att göra en beställning av Jenny på JNYdesign. Suverän kvalitet och färger som håller! I bloggen skriver hon info om när nya tyger är på gång och annat matnyttigt.

Själv väntar jag med spänning på mina nya kaniner (trots köpstopp *ähum*...)
Lime med bruna och gul med bruna. =)

3 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åh vad fint!!! Och jag blir så avundsjuk på din fina kant på den vändsydda filten - har du sytt ihop med overlock och sedan stickat ner med en gles raksöm? Jag har en misslyckad filt liggandes som jag måste göra om... (när motivationen återvänder) ;-)

Agneta sa...

Kanonfin klängin! Ännu ett nytt utseende med oranga kantband. Det tyget ändrar verkligen karaktär beroende på vilken färg man sätter till.
Nu blev jag sugen på att testa lite mer... har en liten bit kvar av de rosa kaninerna, men jag har såklart beställt ännu mer. Köpstopp, vad är det? =D

GOBLIgobli sa...

Doris
Jamen fram med motivationen bara! :-) Jag overlockar och stickningen är med förstärkt raksöm för att den ska hålla att dra i.

Pysselfrkn
Haha! Ja, jo, ett ord som inte borde finns i ens vokabulär. :-)