Sidor

29 december 2009

Beror på hur man ser det


Någon som ser hur jag tänkt? ;-)

Jag är en sucker för ordvitsar eller vad man ska kalla dem för. Ett underbart exempel är Alternativ Svensk Ordbok (utdrag från Avigsidan) med sina lysande tolkningar såsom;
Minneslucka = datorns diskettfack
Pangpris = skyttemedalj
Småpengar = barnbidrag
Stickbeskrivning = utryckningsplan
För att ta några få.
Min nya mössa är alltså något åt det hållet men lite annorlunda. Har många fler liknande kombos på lager men har inte hunnit sy upp dessa än. Uttrycken kommer från datorernas värld och "översätts till bebis". Eller till mig. ;-)



Här en gammal bild på tröja med samma koncept, vi kallade Nina för mjukvaran när hon var bebis och skulle packa ut oss ur bilen. Vagnen var hårdvaran.
Tror man behöver vara lite datanörd för den sortens humor. :-)


Eller så ser man en glad gubbe!

Ett Gott Nytt År till er alla!

9 kommentarer:

Tanjis sa...

Ha,ha.....kul!
När jag såg mössan tänkte jag så här ......"Se Cool On (på)".
Mössan ser cool ut på.

Hmmm....invecklat när man ska förklara!
Ska bli kul att se mer.

Mimmi sa...

Du har sådana toppenidéer - coolt!

Räven o Räkan sa...

Skojigt! Klart hårddisken ska skyddas med en mössa. Gott nytt år!

MinaMirakel sa...

Väldigt finurligt,supercoolt!/Åsa

Doris_Assar sa...

Hahaa! Datanerdar är vi allihopa :-D

Therese sa...

Haha, fick klura lite innan jag gjorde kopplingen, mkt fyndigt och roligt!! (Säger hon som jobbar med it på dagarna och syr på kvällarna)..

Vindling sa...

Cool! :D

GOBLIgobli sa...

Tack så hjärtligt hörni! =)

Tanja, haha det där var faktiskt ett snäpp längre än jag tänkt, helt toppen!
Räven o räkan tänkte precis som jag och kanske beror det lite på vad som betecknar C: i ens dator också. Jag har Hårddisken i ena och Lokal disk i den andra men "hjärnan" avses i det här fallet.

Apropå Lokal disk, det skulle även passa som text/tavla över diskhon i köket, eller hur hehe? ;-)

Majsan sa...

Fyndigt =) Ger ju lite extra touch (stavningen?) på det hela =))
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
kram