Sidor

12 december 2009

Inte nytt men nytt för mig



Skickade iväg en synpunktsförfrågan till Beas barnslikheter ang. vimplesömnad. Tycker hennes vimplar är så himla fina och har länge velat testa det själv, men eftersom hon i mitt tycke är den som sytt och sålt sådana från början, ansåg jag idén och modellen som hennes. Så för att inte rakt av göra en ripoff, frågade jag henne lite snällt. =) Nu vet jag att många fler sytt vimplar i "alla tider" men det kändes bättre för mig.

Nu finns i alla fall en ny kategori som heter Barnrummet i min numera omstylade webshop och där finns ett gäng vimpelremsor till salu. De var jätteroliga att sy och framför allt ett toppensätt att bli av med alla bitar väv som man jämt ska samla på. Tanken är att det ska komma upp lite andra artiklar där också men det återstår viss finslipning.


8 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Måste säga att allt du syr blir det en så snygg finish på. Vill man se hur det ska sys snyggt så ska man kika in här tycker jag ;)

Kaja sa...

Jättefina! Jag sydde ju också vimplar för ett tag sedan. Det var ett himla pill i början och man såg INGENTING av det. Men så sydde man på kantbandet och så helt plötsligt så var det klart...

Annars så brukar det ju vara så att man får ihop en tröja ganska fort, grundstrukturerna på den i alla fall, och sedan håller man på och petar på alla detaljer i evigheter...

Tja. Annorlunda var det!

.designk.carbin sa...

Tjusigt, de är så roligt med vimplar, önskar att vår lilltjej hade ett eget rum så jag fick pynta lite .

Anna, Tvillingtand sa...

Så fina vimplar! Tänkte pryda väggen i tottens rum med vimplar också när det är färdigrenoverat.
Till brödkorgarna använder jag grytlappsmellanlägg, men jag tror det finns olika? Mitt är som sagt lite filtaktigt. Man kan också använda bordsfilt, det ger i princip samma effekt och vissa har även det i grytlappar. Det ska bli spännande att se vad du syr för brödkorg =)

Mimmi sa...

Finfin uppdatering i butiken ;-)

Vimplarna var superfina. har sneglat på sådana länge jag också framförallt till lillemannens rum, men aldrig kommit till skott.

Ingrid sa...

Så fina! Vet att min syster gillar sådana så man kanske skulle ge sig på ett försök på vimplar någon gång...

GOBLIgobli sa...

Tack för fina kommentarer!

Hehe, ååh tack SKROT! :-)

Kaja, det var precis så det var, det roligaste momentet var kantbandet. Och jag som alltid varit anti kantband...

Tvillingtand, ok det var sånt jag misstänkte det var.

Mimmi, och nu är det ny bg igen. ;-) Kan aldrig bestämma mig.
Det var förresten tack vare länken du skickade som det blev en ny sida för där upptäckte jag att jag gjort på ett helt galet omständigt sätt innan. Nu är det MYCKET lättare att lägga till nya kategorier i menyn.

Gekko sa...

Schysta vimplar! Jag har också tänkt ett antal gånger att jag skulle sy såna till barnen men kommer aldrig till skott..