Sidor

15 september 2010

Färgglatt!


Det kom ett önskemål om två småfiltar till en liten snuttefiltstokig kille. Större filtar var för stora för honom och släpades i backen vilket såklart inte var så kul. Mycket färg ville mamman ha och inte nödvändigtvis "pojkigt". Så med JNYs stjärnor som hon valde, tillsammans med en härlig randig singeljersey från MG-tyger som jag fick fria händer med, blev det så här färgglatt! Kantbanden skulle vara antingen röda eller orange och jag valde rött för att piffa upp (tunn rundstickad interlock, också den från JNY).
Jag blev riktigt kär i dessa och hoppas de faller nya ägaren i smaken. =)

Storlek 50x50cm och blev lite sugen på att ha såna här i mitt sortiment.
Finns det åtgång på snuttefiltar?


Naturligtvis strulade bandkantaren, inte på första filten, utan andra och jag fick sprätta hela kantbandet två gånger. *grr*
Men åter med hot om närmsta soptipp gick tredje försöket som en dans. Valde att göra trevikta kantband enligt den här metoden och bandavslut med lapp över skarven.
That's it!

14 kommentarer:

OttoPippi sa...

Snuttefiltar är hur bra som helst att ha!!! Speciellt måste det vara med sådana här fina! :-)

Mimmi sa...

Du är aktiv du! Redan sytt dessa filtar? Fina blev de och jag är smått avundsjuk på ditt multirandiga tyg som matchar till så mycket.

Klagade du på att inte vara tillräckligt produktiv?!?

P.S Hoppas förövrigt att få lite jobbrelaterat i "din" stad - kanske kan vi ses någon gång i så fall.

Vendeltid sa...

Oh, vilka fina snuttisar!! Min son vill tyvärr inte ha sån't längre, det är bara jag som vill att han ska ha dem.. Kanske till nästa bebis..? ;)

Aggedesign sa...

Jättefina o väldigt fräscha tyger....han blir säkert jätteglad :)

Jennie sa...

Jättehärliga tyger du använt till dessa söta filtar!

Onomak sa...

Vilka härliga snuttisar!! Älskar att det är så färgglatt!

Cilla sa...

Jättefina filtar!

Hanne sa...

Kjempefine filtar. Utrolig herlig fargekombinasjon:)

Hello sa...

Åh, de är helt underbara!! Mina barn har inte varit mycket för snuttefiltar, men jag har förstått att många är det, så testa du att lägga till dem i sortimentet. De är galet snygga!

GOBLIgobli sa...

Tack o bock! =)

Mimmi, appselut! ;-)

Rockermom, Anneli sa...

Såklart det finns behov!!!! Jag brukar kolla på dina finfina filtar och tänka, en sån som snutt!
Men jag har aldrig kommit på att fråga - hur korkad kan man bli!?

Vad kostar en sån snutt?

Thea sa...

Ja, färgglatt var ordet! Jättehärliga! Sen måste jag säga att måttet 50*50 är klockrent till bilstolar också, så det kanske inte alls är dumt att testa i sortimentet.

GOBLIgobli sa...

Rockermom, jag jobbat på't. ;-)
Har sytt upp ett gäng i stl. 48x48 nu men vet inte riktigt vad jag ska sätt för pris.

Jennie sa...

Åh, har precis hittat hit! Vad mycket fina saker du gör! Själv har jag köpt hem en massa trikå men vågar inte riktigt sy i det eftersom jag "bara" har vanlig symaskin och det bubblar sig när jag försöker. Tips? Än så länge har jag mest sytt i bomullstyg, förutom allt virkat då.

Kommer definitivt tillbaka hit!
/ Jennie
http://mammaspyssel.blogspot.com