Sidor

30 juli 2012

Jamen en dagiskasse!


Dagiskassen är minsann en modell man aldrig tröttnar på. Troligtvis har väl varje sybloggare vid det här laget sytt åtminstone en men har man inte det så hasta in till Knåpmodern för en titt på "originalet" samt en beskrivning.


Nytt för mig denna gången, förutom ett gäng underbara nya tyger, är att jag som haft en fobi för kantning med snedslå nu faktiskt kantat mina tre nya kassar.
Och jag överlevde!!
Kantbanden med!
Men jag har fortfarande förståelse för att det inte bara är att gasa på och se glad ut för det är ju lite läskigt med tanke på att man inte ser vad som försiggår på undersidan. Hög vingelfaktor alltså!

Rockade loss med etiketterna.
Älskar dessa söta Hand Made. =)

7 kommentarer:

od Andulky sa...

SupErfina! Älskar spetsen!!

Johanna sa...

Åhgudihimlen så fantastiskt fina!!!

Therese sa...

Den bruna var jättefin! Vill ha:)

Trivsamma förändringar sa...

Hej!
Sedär ja, du har ju redan fixat påsen och tyget också! =)
Jag älskar min "påse" som min vän sydde till mig. Den är perfekt att slänga ner ett par blöjor och en förpackning med våtservetter i!

Kul att se att du sydde en! Och tack för kommentaren på bloggen!

Kram

Anonym sa...

Fantastiskt fina kassar! Helt underbara! Kände som du tidigare ang kantning med snedremsa så vill gärna dela med mig av ett tips. Innan man syr pressar man remsan med strykjärnet så att undersidan "rår" med nån millimeter. Sedan kan man lugnt sy på remsan utan risk att sömmen hamnar utanför på undersidan :-)

GOBLIgobli sa...

Tack för era fina kommentarer! =)

Anonym, det där var ju ett klockrent tips, tackar för den! Måste prova. =)

Anonym sa...

Ett annat tips om kantband: om de är proffsigt gjorda så ska de vara lite bredare på ena sidan: titta innuti på avigan så ska man se, fast det är lite knepigt tycker jag nog också...

Har blivit dagiskassar här också i sommar. Två har legat tillklippta i nästan ett år (!) och en blev klar för några veckor sedan. Har dem som extraklädeskasse på fritids för barnen. Mycket trevligare än en ful plastpåse...Sedan går de himla bra att ha när man ska sova över hos kompis också...

På sommaren har vi en stor som vi har som strandkasse. Den börjar se välanvänd ut.

Dock har jag ändrat mina lite. Jag har förlängt axelbandet lite så blir den skönare att bära och lättare att få in grejer i kassen. Sedan lägger jag alltid ena mot vikt kant så blir det bara en söm, inte två.

Nästa steg är att jag funderar på att ta bort bottenbiten och istället förlänga och sedan sy veck inuti. För av ngn anledning så är det alltid strul med bottenplattan när jag ska sy dem...trots att jag sytt ett par ...

Tips är förresten att sy dem i akrylatväv: perfekt till leriga överdragskläder när den tiden kommer.... Sydde en i vaxduk men det var lite tjockt, akrylat är nog bättre!

Kram!