Sidor

14 maj 2008

The Gg Bag


Lång rem.

Har länge och väl funderat på en ny väskmodell och haft en himla massa smådetaljer på lager som jag aldrig fick till något vettigt. Tid att sitta i lugn och ro med att fnula på väskor är det ju inte så gott om... Men nu blev det av och jag är mycket nöjd! :-)

Denna har jag sytt på ett annat sätt än de förra modellerna, dock vet jag inte om jag kommer göra likadant fler gånger. Själva väskpåsen är alltså i ett stycke med avsydd botten och jag trodde det skulle vara mycket smidigare att göra så men nu är jag inte så säker... Mycket mer strul med att få botten rak, det behövs inte mycket som felar för att väskan blir skev.

På mitt köpställe för väsktyger hade de fått in fler färger i år och förutom svart och brunt, ville jag testa denna, kan man kalla den för mörk sand kanske? Ja, nåt beige är det iaf.
Det blommiga är den underbara babycord som jag föll för på Stoff & Stil och tyckte den passade jättebra till basen.

Måtten är 30x20x10cm och gillar storleken på den, hoppas bara den blir lika bra att använda.


Inuti ville jag ha rosa! Fyra fickor vilka hamnade lite för högt upp, öppningarna alldeles för nära dragkedjan.


Minipouch till alla småprylar man inte vill ha skräpa runt...


Traktordragkedja som alltid. :-)

När väskan var klar upptäckte jag en grej som jag inte hade planerat från början nämligen att man kunde korta ner remmen om man vill ha väskan som "svettlapp" istället. :-D Bara att trä remmen genom ena öglan och fästa båda hakarna i den andra. Tadaaa!


Kort rem.

Så då kallar jag den för Gg Bag (djidji) ;-)

18 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte snygg.Du kan verkligen detta med väskor:)

Anonym sa...

Skitsnygg design!
Babycorden var klockren på den väskan. Drömmer om väskan i mörkbrunt.

Anonym sa...

Jätte-snygg väska! Men det tycker jag om alla väskor som jag ser att du har sytt! Blir det många tjocka lager att sy i en sådan där?

OttoPippi sa...

Jamen va fan vad snygg!!!!!! Ser OTROLIGT proffsig ut!! Så himla duktig du är!! Impad!! Undrar precis som cirynne: massa tjocka lager?
Ha det bra!

GOBLIgobli sa...

Åå tack snälla ni!! :-) Lite pirrigt med en ny modell då den förra gillades en hel del.

På själva väskan är det inte så himla tjockt med lager trots att jag har fleece som "interfacing".
Däremot böjde jag två 100-nålar när remändarna skulle vikas runt haken, för där blev det en massa lager när man viker remmen med dubbla tyger tre gånger...

Vindling sa...

Verkligen jätteläcker. Underbar kombination av tyger.

Mimmi sa...

Du är så himla duktig! Underbar väska och underbar tygkombination.

underbarn sa...

Den är ju supersnygg! Så himla fina detaljer, gillar verkligen karbinhakarna!

á Yeliqa sa...

Du är ju helt otroligt på att sy väskor. Jag blir så imponerad :)

Anonym sa...

Åh va du är duktig! Tyckte den nya modellen va snygg, även om jag är en sån som gillar mycket fack och föll pladask för din gamla modell. Men det är ju bra att ha lite olika att välja på! Riktigt proffsiga är de i alla fall!

(Och nu har även jag skaffat en blogg, så kika in där!)

//Emma

Thea sa...

Men hallå! Den är ju urgrym!! Tokfint med mest enfärgat och sen mönstrade detaljer. Jag är djupt imponerad av dina väskor!

Agneta sa...

Du skulle kunna få bli min privata väsklangare vilken dag som helst!

(Nu är det dags att ta sig ut och hämta kaninpaket!)

Josefine sa...

Jag ramlade in här via familjeliv och nu är jag hänförd!

Vilka otroligt läckra saker du gör!

Jeanette1981 sa...

Gd vad snyggt

Anonym sa...

jätefin väska. vad är det för brunt tyg? läcker färg. syr du ihop innefodret med väskan? eller är fodret löst i botten?

snygg iaf

GOBLIgobli sa...

Tack Anonym! Tyget är en sandfärgad markisväv och innerfodret sys fast i toppsömmen och hänger löst inuti väskan. Jag gör i princip samma lösning på alla väskor jag sytt hittills.

Anonym sa...

tack för svaret, letat länge efter vilken blogg jag såg väskan i. nu hittade jag dig.
finns de att köpa? pris?

GOBLIgobli sa...

Anonym
Javisst kan jag göra en sån och tar 500kr + frakt för den modellen.